Už máme viac ako 900 odberných miest

6. 12. 2021

Rozvoj výdajných miest je našou prioritou

Slovak Parcel Service ponúka od 1. novembra 2021 doručenie svojich zásielok aj do AlzaBoxov. Spolu s Parcel Shopmi tvorí táto sieť už 900 výdajných miest. 

Výdajné miesta sú reakciou na požiadavky spotrebiteľov

Od začiatku novembra 2021 uzatvoril Slovak Parcel Service spoluprácu s Alzou v rámci využívania AlzaBoxov ako výdajných miest. „Alza je naším dlhoročným klientom, preto sme veľmi radi, že môžeme pokračovať aj v spolupráci takouto formou,“ vysvetľuje Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service.

Myšlienka vytvoriť výdajné miesta vznikla už v roku 2013. Vtedy Slovak Parcel Service ako prvá kuriérska spoločnosť na Slovensku prišla s nápadom vytvoriť samoobslužné boxy. „Nazývali sa Balíkomaty. V tom čase o to nebol taký záujem, trh ani príjemcovia na to ešte neboli nastavení. Trochu sme predbehli dobu. Teraz je to však veľká výhoda – mali sme nastavené interné procesy, preto sme vedeli ponuku Alzy okamžite využiť a začať poskytovať tento produkt,“ hovorí Ťurek.

Obzvlášť v pandemickom období je individuálne vyzdvihnutie zásielok benefitom. Spotrebiteľ sa nestretáva s kuriérom ani inými osobami. Balíček si môže prevziať hneď po e-mail alebo SMS informácii o uskladnení, odkedy mu začne plynúť 48-hodinová lehota na vyzdvihnutie. Samotné prebratie je jednoduché – stačí zadať PIN kód a otvorí sa príslušný box.

Hoci Slovak Parcel Service ponúka AlzaBoxy iba niekoľko týždňov, dopyt po týchto službách sa zvyšuje. „V AlzaBoxoch registrujeme narastajúci trend a veľký záujem o využívanie týchto boxov,“ dopĺňa Ťurek.

Okrem AlzaBoxov Slovak Parcel Service paralelne rozvíja vlastné výdajné miesta, nazývajú sa Parcel Shopy. Nachádzajú sa v potravinách, trafikách, čerpacích staniciach či v biznis centrách. Ich hlavnou výhodou je, že zákazník nemusí čakať na kuriéra, vyzdvihne si balík sám a vtedy, keď mu to vyhovuje. Spolu s AlzaBoxmi tvoria sieť 900 výdajných miest po celom Slovensku, čo je suverénne prvenstvo na trhu spomedzi kuriérskych hráčov.

Šéf Slovak Parcel Service vysvetľuje, že zavedenie takýchto výdajných miest bolo reakciou na požiadavky spotrebiteľov a to najmä v prípadoch, keď sa príjemca nevedel stretnúť s kuriérom. „Sme historicky najstaršia kuriérska doručovateľská firma na Slovensku. Výrazne u nás prevláda doručenie na adresu, registrujeme však požiadavky aj na iné spôsoby doručovania, napr. na výdajné miesta, preto využívanie a rozširovanie počtu Parcel Shopov a AlzaBoxov patrí do našich dlhodobých cieľov.“

Bez zložitých riešení a s výhodnou cenou

Výdajné miesta sú okrem alternatívnej formy doručovania zásielok pre zákazníkov aj atraktívnou podnikateľskou príležitosťou pre e-shopy. „Náš záujem bol poskytnúť prevádzkovateľom internetových obchodov komplexné doručovacie služby, aby nás nevnímali len ako dlhodobého a spoľahlivého partnera, ale mali v rámci jednej zmluvy aj ďalší spôsob doručovania, teda na výdajné miesto,“ hovorí Ťurek a dodáva, že kľúčovou výhodou pre nakupujúcich je atraktívna cena za doručenie a pragmatický záujem zákazníka, ktorý má k dispozícii iný spôsob prebratia zásielky.

Zároveň je možné integrovať Parcel Shopy alebo AlzaBoxy do systémov e-shopov bez akýchkoľvek špecifických technologických riešení. „Pokiaľ je e-shop naším zákazníkom, iba pokračuje v spolupráci – dramaticky sa však zvýšil počet Parcel Shopov, medzi ktorými sú už aj AlzaBoxy, dnes ich je celkovo 900. Ak ide o nového prevádzkovateľa, ktorý má záujem spolupracovať, treba kontaktovať nášho obchodného zástupcu, ktorý túto službu aktivuje,“ vysvetľuje Ťurek s dodatkom, že do AlzaBoxov je možné doručovať akýkoľvek tovar, ktorý je svojou hmotnosťou a rozmermi spôsobilý.


Nevyhnutnosťou sú investície

Rozvoj siete výdajných miest po celom Slovensku je pre kuriérskeho lídra prioritou. „V najbližších mesiacoch budeme venovať najviac pozornosti rozšíreniu počtu výdajných miest,“ hovorí Ťurek. Kuriéri zo Slovak Parcel Service by boli radi, ak by sa v priebehu niekoľkých mesiacov priblížili k dvom tisícom výdajných miest. Ich cieľom je byť k dispozícii pre veľké percento slovenských zákazníkov.

„Predpokladáme, že nás stále verejnosť bude vnímať ako spoločnosť, ktorá primárne doručuje na adresu. V tomto segmente registrujeme aj nárast dopytu po takýchto službách, preto sme investovali do rozvoja logistickej siete, aby sme boli schopní uspokojiť potreby zákazníkov,“ vysvetľuje Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service.

Medzi najvýraznejšie technologické pokroky patrila sedemmiliónová investícia do automatizovaných liniek v hlavnom depe v Ivanke pri Dunaji a v Žiline. Okrem toho kuriéri v tomto roku otvorili dve nové doručovacie centrá v Trenčíne a v Trnave, kde výrazne navýšili kapacitu. „Budúci rok plánujeme rozšíriť budovu v našom hlavnom centre v Ivanke pri Dunaji. Cieľom je efektívne a rýchle spracovanie narastajúcich objemov zásielok, ktoré evidujeme. Myslím si, že v tomto sme lídrom na trhu.“

Ak máte záujem o viac informácií o službách a možnostiach, kontaktujte svojho Sales Managera. 

 


späť

Novinky

16. 12. 2021

Kontaktné strediská

Naša sieť 26 pobočiek a regionálnych stredísk efektívne pokrýva celé územie Slovenskej republiky a je zárukou, že sme všade tam, kde nás potrebujete.

Vyberte si kontaktné stredisko