FAQ

Q: Aké opatrenia ste prijali v dôsledku epidémie COVID-19?

A: Naša spoločnosť urobila niekoľko dôležitých opatrení v záujme znížiť riziko prenosu nákazy Covid-19. Nepreberáme  dobierkové  zásielky, ktoré si vyžadujú manipuláciou s hotovosťou. Ide o kľúčové opatrenie našej spoločnosti v záujme zabezpečenia ochrany vás – našich zákazníkov a samozrejme aj z dôvodu ochrany a bezpečnosti našich kuriérov. Nakoľko pri dobierkových zásielkach nie je možné vyhnúť sa priamemu kontaktu „zákazník – kuriér“ bolo nutné, aby sme pristúpili k takémuto kroku. Okrem vyššie spomenutého opatrenia, naša spoločnosť pozastavila službu „sobotné doručovanie“ zásielok. Rovnako nie je možný osobný odber a podaj zásielok na všetkých strediskách a v centrále spoločnosti v Ivanke pri Dunaji. Pozastavujeme podpisovanie zásielok (elektronické podpisovanie) pri prevzatí zásielky príjemcom. Toto obmedzenie sa však nevzťahuje na službu Biometrický podpis. Zákazníkom neposkytujeme žiadny obalový materiál, vrátane štítkov. 

Q: Prijali ste aj nejaké interné opatrenia?

A: Pri vstupe na pracovisko sme zaviedli povinnú kontrolu merania telesnej teploty. Vo všetkých strediskách a v centrále spoločnosti zabezpečujeme denne dôslednú dezinfekciu priestorov. Kuriérov sme vybavili ochrannými rúškami, respirátormi, rukavicami a dezinfekčnými gélmi. Vodiči kamiónov, ktorí vstupujú do priestorov spoločnosti Slovak Parcel Service sú povinní nosiť ochranné rúška a majú zákaz pohybovať sa v priestoroch stredísk a centrály spoločnosti. Všetkých kuriérov našej spoločnosti sme informovali o hygienických zásadách, ktoré odporúča dodržiavať Svetová zdravotnícka organizácia v záujme minimalizovať riziko nákazy.   

Q: Sú podľa vás dostatočné?

A: Sme presvedčení, že aktuálne prijaté opatrenia, ktoré boli navrhnuté a uvedené do praxe sú nateraz dostatočné. Samozrejme krízový štáb spoločnosti Slovak Parcel Service každý deň monitoruje a vyhodnocuje situáciu a v prípade, že to bude nutné, pristúpime k ďalším obmedzeniam tak, aby sme predovšetkým chránili našich kuriérov, zamestnancov a aj našich zákazníkov.

Q: Prečo ste nezatvorili vašu spoločnosť tak ako napríklad automobilky alebo iné prevádzky?

A: Treba si uvedomiť, že naši kuriéri dnes zabezpečujú aj dôležité služby vo verejnom záujme, súvisiace napríklad so zabezpečením dodávok tovaru do slovenských lekární a drogérií. Mnohí naši zákazníci si cez eshopy objednali ochranné rúška či dezinfekčné gély a v tomto kontexte úplné paralyzovanie doručovateľských služieb by mohlo ohroziť verejný záujem, zdravie a bezpečnosť ľudí. Aj preto v tejto chvíli nie je možné úplne pozastaviť logistiku a doručovateľské služby ako také. 

Q: Neplánujete na určité obdobie obmedziť prevádzku vašich služieb?

A: S účinnosťou od polovice marca sme výrazne obmedzili niektoré nami poskytované služby. Ide najmä o službu sobotné doručovanie, nepreberáme dobierkové zásielky, nie je možné platiť hotovosťou, nie je možný osobný odber a podaj zásielok v strediskách a na centrále spoločnosti. Vyššie uvedené obmedzenia platia až do odvolania.

Q: Kuriéri tým, že sa stretávajú so zákazníkmi môžu potenciálne prenášať ochorenie?

A: Urobili sme rozsiahle a radikálne opatrenia, aby sme eliminovali riziko prenosu ochorenia COVID-19.  Kuriérov sme vybavili ochrannými rúškami, respirátormi, rukavicami a dezinfekčnými gélmi. Informovali sme našich kuriérov o hygienických štandardoch, ktoré je nutné v zmysle nariadenia Svetovej zdravotníckej organizácie prísne dodržiavať.  V cieľom obmedziť osobný kontakt kuriéra so zákazníkom sme zrušili službu „dobierkové zásielky“, ktorá si vyžadovala manipuláciu s hotovosťou a podpis zákazníka pri preberaní zásielky. Všetky vyššie uvedené opatrenia majú za cieľ minimalizovať riziko šírenia nákazy.

Q: Majú vaši kuriéri potrebné ochranné zdravotnícke pomôcky?

A: Kuriérov sme vybavili ochrannými rúškami, respirátormi, rukavicami a dezinfekčnými gélmi. Informovali sme našich kuriérov o hygienických štandardoch, ktoré je nutné v zmysle nariadenia Svetovej zdravotníckej organizácie prísne dodržiavať.

Q: Ak čakám na zásielku kedy mi bude doručená?

A: Aktuálne nezaznamenávame predĺženie lehoty doručovania zásielok. Tieto sa snažíme doručiť v štandardnom čase, ideálne do 24 hodín.

Q: Očakávate meškania s doručením zásielok?

A: Aktuálne máme v teréne potrebný počet kuriérov. Situáciu samozrejme monitorujeme a v prípade neočakávanej udalosti budeme našich zákazníkov včas informovať.

Q: Mám u vás dobierku, akou formou a kedy mi bude doručená?

A: Všetky dobierkové zásielky ktoré sú v našej sieti od 17.3.2020 budú vrátené odosielateľom.  

Q: Ako môžem u vás platiť za dobierku?

A: Aktuálne už nepreberáme žiadne dobierkové zásielky.

Q: Máte otvorené strediská na podaj alebo odber zásielok?  

A: Osobný odber a podaj zásielok na všetkých strediskách a v centrále spoločnosti v Ivanke pri Dunaji aktuálne nie je možný a to až do odvolania.

Q: Máte otvorené Parcel Shopy?

A: V zmysle nariadenia Vlády SR sú otvorené len prevádzky potravín, drogérií, lekární a trafík. Pokiaľ niektoré prevádzka je zároveň Parcel Shopom, treba sa informovať o otváracích hodinách prevádzky resp. sa informovať sa o tom, či je prevádzka dostupná.

Q: Môžem podať zásielku?

A: Na našich strediskách a v centrále nie je možné podať ani si prevziať zásielku.

Q: Môžem si vyzdvihnúť zásielku?

A: Na našich strediskách a v centrále nie je možné podať ani si prevziať zásielku.

Q: Ako kontrolujete kamionistov ktorý prichádzajú zo zahraničia?

Pri vstupe do našich stredísk meriame telesnú teplotu, informujeme ich o hygienických opatreniach a podľa možnosti im neumožňujeme vystúpiť z kamióna a pohybovať sa po areáli strediska.

Q: Dokedy budete mať obmedzené služby?

A: Situáciu monitorujeme a vyhodnocujeme. Riadime sa usmerneniami Vlády SR. Nateraz však nevieme odhadnúť čas, dokedy budú tieto obmedzenia v platnosti.

Q: Nehrozí, že sa pri preberaní zásielky od kuriéra nakazím?

A: Podľa WHO nehrozí nebezpečenstvo nákazy v prípade krátkeho osobného kontaktu ktorý trvá menej ako 15 min a je dodržaná vzdialenosť aspoň 1 m.

Q: Nemôžem sa nakaziť ak používam pero, ktoré mi pri prevzatí zásielky podá kuriér do ruky?

A: Použitie pera nepredstavuje žiadne riziko nákazy ani pre kuriéra, ani pre zákazníka.

Q: Čo sa stane, ak odmietnem podpísať prevzatie zásielky z dôvodu mojej ochrany?

A: V takom prípade bude zásielka vrátané odosielateľovi.


Novinky

1. 6. 2020

Zákaznícka linka 16 877

Vážení zákazníci, dovoľujeme si Vás informovať, že telefonické hovory na linku 16 877 sú spoplatnené v zmysle platného cenníka...

Kontaktné strediská

Naša sieť 26 pobočiek a regionálnych stredísk efektívne pokrýva celé územie Slovenskej republiky a je zárukou, že sme všade tam, kde nás potrebujete.

Vyberte si kontaktné stredisko